شما اینجا هستید: خانه » دسته بندی کتاب ها » روانشناسی »
۱۴۰۰ چهارم شهريور            
 
عنوان کتاب: میانبری به موفقیت
 
نوع کتاب:ترجمه شده
ویرایش شماره 1
شابک: 978-964-8559-25-5
قطع: رقعی
تعداد جلد: 1
تعداد صفحه:124
چاپ شماره اول
وزن:150 گرم
نویسنده: باب هاتینگا   مترجم: سید محمد علی بهروزی
وضعیت: چاپ شده
قیمت: 500000 ریال
وضعیت:
موجود

 اضافه به سبد خرید

 
توضیحات:


میانبری به موفقیت
نسخه موفقیت شما در زندگی، روابط، شغل، درآمد و سلامتی.
چرا معمولی و چرا شگفت انگیز نباشید؟

باب هاتینگا
Bob Huttinga, PA-C
چاپ دوم 2018
ترجمه : سید محمدعلی بهروزی

 


یادداشت نویسنده 
این کتاب ساده و مختصر است. هدف من صرف زمان طولانی در متقاعد کردن شما برای تغییر زندگی از طریق تغییر افکار نیست. اگر شما پوینده باشید، احتمالاً آن را از قبل می دانستید و اگر به دنبال روشی برای فراتر از معمولی بودن و ساختن یک زندگی شگفت انگیز هستید، باید بدانید که برای این کار یک فورمول و وسیله ای موثر و همیشگی وجود دارد. 
من 35 سال از عمرم را روی این فورمول کار کرده ام و سال هاست که با موفقیت از آن استفاده می کنم و تا آن جا که می دانم خیلی های دیگر نیز برای تجربه ی زندگی دلخواه خود از آن بهره مند گردیده اند. آیا این فورمول در اولین فرصت صددرصد موثر خواهد بود؟ خیر.
من دو دلیل برای عدم تأثیر فوری آن پیدا کرده ام. 1- بعضی خاطرات گذشته، حرکت شما را کند می کند. و 2- شما از آینده برداشت درستی پیدا نکرده اید. راه حل قابل درک و اجرای ساده آن را من به روشنی در این کتاب برای شما توضیح می دهم.
چقدر طول می کشد تا یک زندگی شگفت انگیزی را بسازیم؟ در واقع یک عمر. وقتی یاد گرفتید چگونه از این فورمول استفاده کنید، می توانید در تمام نیازمندی های زندگی از آن بهره مند شوید. مسلماً هر چه بیشتر به توانائی های خود آگاه شدید، خواسته های شما نیز تغییر می کنند. سفر زندگی شما با یک (اتفاق باورنکردنی) شروع و یکی بعد از دیگری، شگفت انگیز خواهد شد.
بزودی متوجه می شوید که چگونه می توانید آن چیزهائی را که می خواهید حفظ کنید یا انجام دهید و یا داشته باشید، امکان پذیر است. 

باب هاتینگا- (PA-C)
لطفا توجه کنید:
صفحات این کتاب شامل توصیه های فراوانی است که من با آگاهی کامل و در رفتاری منحصر بفرد و درموقعیت های مختلف آن ها را از میان توصیه های فراوان دیگری انتخاب و تمرین و تجربه کرده ام. استفاده از این توصیه ها برای حرکتی از زندگی معمولی به زندگی شگفت انگیز، به خود شما بستگی دارد. شما شخصاً نویسنده، طراح، تهیه کننده، نمایشگر و هنرپیشه ی زندگی خودتان هستید. من فقط نقش مربی را برعهده دارم. اگر پذیرش توصیه ای برایتان دشوار است می توانید آن را ندیده گرفته و یا در موردش تحقیق کنید، یا از صاحب نظران راجع به آن بپرسید. به طورکلی توصیه هائی را مد نظر داشته باشید که متناسب با ایده و عقیده تان بوده، ضمناً  از تجربه ی توصیه های جدید نیز برای دستیابی به شگفتی های زندگی، غافل نباشید.

 

 

 

مندرجات :
معرفی
1- درک من از ماهیت چیزها                                                                   21
2- ذهن- آگاه و نیمه آگاه                                                                       26
3- فورمول ساختن یک زندگی شگفت انگیز                                                  30 
4- تغییر نگرش در خاطرات گذشته                                                           34
5- قدم اول فورمول- خاطرات گذشته خود را تغییر دهید.                                49
6- قدم دوم فورمول- شفافیت در اهداف و خواسته ها                                      91
7- قدم سوم فورمول- برداشت درست از آینده                                                105
8- فورمول حرکت از معمولی به شگفت انگیزی                                             110
9- آیا می توان برای دیگری زندگی شگفت انگیزی ساخت؟                                117
10- خلاصه : شما که سازنده زندگی خود هستید، پس آن را شگفت انگیز بسازید.         121

 


معرفی 

جهان پر است از چیزهای اعجاب انگیز و
 منتظر شکوفائی دانش و هوشیاری ما
ناشناس Unknown
  
  ناپلئون هیل می گوید: موفقیت، پیشرفت واقعی یک هدف با ارزش است. خیلی از ما فقط در یک بخش از زندگی موفق و کامیاب هستیم، اما نه درسایر بخش ها. بعضی ها مثلاً بازرگانی موفق هستند اما در روابط عمومی ضعیف، یا بعضی دیگر ضمن ازدواجی موفق، اما فقر و درماندگی را تجربه می کنند. من کسانی را می شناسم که هرگز به مسافرت نرفته و مناظر زیبای جهان را تا کنون ندیده اند، برعکس کسانی دیگر که اغلب به مسافرت می روند و با فرهنگ های مختلف آشنا می شوند.
زندگی امروز شما چگونه است؟
آیا از یک زندگی کامل و کامیابی برخوردار هستید؟
آیا در بیشتر بخش های زندگی موفق هستید یا باید در بعضی بخش ها بهتر شوید؟
آیا ازهیجانات ناسالم مثل: ترس، نگرانی، ناامیدی، عصبانیت، خستگی، تنفر، حسادت و بی انگیزگی، رنج می برید؟
زندگی شما چگونه می شد، اگر در تمام بخش ها از جمله: روابط، امور مالی، شغل، سلامتی و هم آفرینی، موفق بودید و در اکثر اوقات بدون دغدغه،  احساس رضایت و شادی می کردید؟
یک لحظه به آن وضعیت و موقعیت مطلوب و احساس کامیابی خودتان در آن شرایط فکر کنید.
اسم من باب هاتینگا و همسرم بارب است. من موسس مرکز سلامتی در لیک ویو ایالت میشیگان هستم. من تقریباً تمام عمر بزرگسالی ام را به دنبال پاسخ های چند سوال ساده اما پرمحتوا بوده ام. "هدف من چیست؟" "برای چه منظوری به این دنیا آمده ام؟" "برای زندگی بهتر چه کار می توانم بکنم؟" مطمئناً من در این جستجو تنها نیستم، هر کسی که این کتاب را می خواند نیز علاقمند است تا پاسخ این سوالات را بداند و از کم و کیف هدف زندگی آگاه شود. ما همه می خواهیم زندگی هدفمند و با معنائی داشته باشیم. 
یادم می آید که من همیشه در باره ی معنی زندگی سوالات زیادی از والدینم می پرسیدم، اما راستش شنیدن پاسخ های رضایت بخش و قانع کننده ای از آن ها را به یاد ندارم. بیشتر اوقات توضیحات آن ها به اعتقادات مذهب مسیحیت آن ها مربوط می شد و می گفتندکه خداوند همه چیز را برای ما فراهم می کند و تو نباید نگران باشی. حتی به عنوان یک بچه کوچک نیز نمی توانستم این گونه افکار را بپذیرم و می خواستم بیشتر بدانم. 
با برخورداری ازچند نقطه عطف مهم، جستجو را شروع کردم. تولد در یک خانواده صرف مذهبی و تربیت شده با تعالیم مسیحیت و روابط خانوادگی کاملاً اخلاقی و مذهبی که من آن را ارج می گذارم، و این که هرگز انتخاب هدف برای ما مطرح نبود و به ما یاد داده بودند که برای آرزوهایمان فقط باید دعا کنیم "مگر تو اراده کنی" و بنشینیم و منتظر باشیم تا معجزه ای روی دهد. 
این شرایط در واقع مرا بیشتر موقع شناس بار آورد. اگرچه همان موقع نمی دانستم، اما بعد فهمیدم که دعا کردن نیز خودش نوعی انتخاب هدف است. و این عدم درک اولیه، باعث شده تا راجع به انتخاب هدف و شناخت موقعیت های با ارزشی که بی خبر درب خانه شما را می کوبد، در فصل ششم کتاب بیشتر توضیح بدهم.     
نقطه عطف دیگر من در زندگی، اخذ مدرک پیراپزشکی است. بعد از یک عمل جراحی کوچک درسن 12 سالگی، دلم می خواست پزشک شوم. اما توجیهات منفی دوران بچگی مثل نداشتن هزینه، زمان طولانی تحصیل پزشکی و مطمئن نبودن از استعداد و هوش کافی خود برای آموزش لازم، مرا از این خواسته منصرف می کرد. اینک علیرغم نمرات متوسط در پایان دوره کالج، خوشبختانه در رشته پیراپزشکی (PA) دانشگاه غربی میشیگان، شهر کالامازو پذیرفته شدم. هر چند تردیدهای منفی گذشته مرا از پزشک شدن محروم کرده بود، اما پیراپزشک و دستیار پزشک بودن، نیز می توانست مرا خوشحال کند، و درسال 1976 از آن جا فارغ التحصیل شدم. 
شروع تحول بزرگتر دیگری را مطاله کتابی از ناپلئون هیل با عنوان:  بیاندیشید و ثروتمند شوید در من ایجاد کرد. برای اولین بار در زندگی فهمیدم که نباید برای خواسته هایم فقط دعا بکنم و منتظر پدیدار شدن فرصتی مقتضی یا معجزه ای بنشینم. بلکه باید به درستی فکر کرده و برای تحقق خواسته ها و اهدافم، کاری بکنم. من می توانم برای زندگی خود آن طور که می خواهم، تصمیم بگیرم.
عامل دیگر در مسیر شکوفائی من، آشنا شدن با روش سیلوا در رشد ذهنی و کنترل استرس است. با این روش که باز هم برای من اولین بار بود، متوجه شدم می توانم استرس را مدیریت کرده و از تأثیرات منفی آن روی جسم خود بکاهم و ساختمان عصبی و مغز خود را همواره خلاق و سالم و فعال نگهدارم. مطمئن شدم که جوزه سیلوا با هدف قابلیت بیشتر ذهن برای یک زندگی بهتر، این روش آموزنده ی کنترل استرس و نگرانی را تهیه کرده است.    
من با روش سیلوا توانستم فشار خون و زخم معده ام را که نتیجه ی یک زندگی کاری پر استرس بود، طبیعی و معالجه کنم. بعداً روی سایر جنبه های زندگی نیز کار کردم. یاد گرفتم چگونه شغل خودم را با درآمدی بیشتر تغییر دهم و خانه و خودرو بهتری تهیه کنم. خانواده ام نیز در آسایش بیشتری بودند و به تبع آن درس و مشق و تحصیل بچه ها نیز پیشرفت می کرد. توانستم کارها و درآمدهای متفرقه ی قابل ملاحظه ی دیگری کسب کنم که براعتماد بنفس من مرتباً می افزود. فهمیدم که انسان می تواند از ذهن و اندیشه خود برای زندگی بهتر استفاده کند. از آرامش خیال زایدالوصفی برخوردار بودم که قبلاً هرگز آن را تجربه نمی کردم.
روش کنترل ذهن سیلوا، آن قدر روی من تأثیر گذاشته بود که بعداً یکی از مربیان آن روش شدم و حدود 8 سال آن را به دیگران آموزش می دادم، در حالی که تمام وقت نیز به پیراپزشکی مشغول بودم. من از این روش برای موفقیت بیشتر در زندگی خود استفاده کرده و با آموزش آن به دیگران نیز چنین موقعیتی برای آن ها فراهم کردم.
با این که زندگی من سال ها به خوبی و با موفقیت می گذشت اما باز هم کاملاً راضی نبودم و انگار چیزی در زندگی کم داشتم. می خواستم بدانم یک زندگی خلاقانه چگونه است. بنابراین به جستجو ادامه دادم، موضوعات و کتاب های زیادی مطالعه کردم، در برنامه ها و سخنرانی های انگیزشی متعددی شرکت کردم.
نکته ی مهم دیگری که عامل بیداری ذهنی من شد، دوست خوب من لی کارول مولف کتاب های انگیزشی، درسال های اخیر به من گوشزد کرد. او می گفت که الگوی رفتار و افکار تمام مردم روی زمین به طورکلی تابع یکی از این سه مدل یا روش است : قانون کارما، قانون فیض الهی و قانون هم آفرینی. 
قانون کارما، به تناسخ مربوط می شود. به این معنا که ما در گذشته زندگی های مختلف داشته ایم و درهر دوره فرصتی دراختیار ما قرار می گیرد تا اشتباهات گذشته ی خود را اصلاح کنیم. زندگی جاری ما نیز به همین منظور است. اتفاقاتی که در این جهان برای ما رخ می دهند، درس هائی هستند که باید یاد بگیریم، نشانه هائی که عبرت بیاموزیم یا دیونی که باید ادا کنیم. طبق قانون کارما، زندگی مثل یک قایق بدون سکان و بادبان و موتور است که تنها با توفان ها و جریان های گذرا، بالا و پائین می رود.
بهترین تعریف قانون فیض الهی در آموزه های مسیحیت توضیح داده شده، آن جا که می گوید: "بسپار دست خداوند" سیستم عقیدتی که در خانواده ی ما رایج و من با آن بزرگ شده بودم. فلسفه ی اصلی آن سپردن آرزوها و خواسته های ما به خداوند است و سپس درکناری نشستن و منتظر رحمت الهی تا رسیدن به آرزوها. این عقیده مثل نشستن در قایقی با موتور و بادبان است که سکان آن در دست خداوند بوده و ما در گوشه ای آرام و بی حرکت لم داده ایم و نظاره گر آشکار شدن رویدادهای اطراف بوده یا در آرزوی شرایط بهتر.
قانون هم آفرینی، به چگونه استفاده کردن از نیروی خداوندی، معنویت و کیهانی برای رسیدن به اهدافمان است. در این طرز تلقی، خداوند شبیه به موجودی خیلی بزرگ و خارج از وجود ما نیست، برعکس او نیروئی لایزال و آگاهی کاملی است که در وجود همه ی ما جاری و همیشه در کنار ما است. این آگاهی در واقع نیروی معنوی درون و اطراف جسم فیزیکی ما است. نیروئی زنده و قدرتمند که دامنه ی آن بسیار زیاد و حتی به عبارتی بی انتها بوده و گرداننده ی سیستم فکری و روحی ما است. این قانون به قایقی با موتور محرکه و بادبان می ماند که سکان آن به دست شما و در کنار شما خداوند است تا با یکدیگر به سوی سواحل موفقیت و سرمنزل مقصود مورد نظر خودتان برسید.  
ما می توانیم به قانون هم آفرینی، این طوری فکر کنیم که فرضاً شما در کوهستان پیاده روی می کنید و صخره ای از کوه را با خود به خانه می آورید. این قطعه اگرچه اینک دیگر بخشی از کوه نیست، اما حتی یک اتم آن نیز تغییر نکرده است. تغییر محل صخره، در واقع تغییر نگاه ما از یک صخره است تا بخشی از یک کوه. در این مثال برای مدل هم آفرینی، ما همان صخره هستیم و خداوند آن کوه بزرگ. ما خدای همه عالم نیستیم، بلکه خدای جهان خود هستیم.
وقتی شما دیگران را تحقیر و توبیخ می کنید،
 نیروی خود را برای تغییر از دست می دهید
دکتر رابرت آنتونی. Robert Antoni

کتاب های زیادی درباره ی فیض الهی و کارما نوشته شده که دراین جا نمی خواهم توضیحات بیشتری راجع به آن بدهم. اما تمرکز و توجه بیشتر من روی هم آفرینی است که حقیقتاً زندگی و رفتار و کردار من را متحول و شگفت انگیز کرده است.
موضوع اصلی این کتاب،چگونه استفاده کردن از نیروی لایزال خداوندی و هم چنین نیروی ذهنی است که تواماً برای ساختن یک زندگی شگفت انگیز و ایده آل مؤثر می افتد و شما از نتیجه ی تلاش خود با رویدادها و موفقیت های اعجاب انگیزی مواجه خواهید شد که اشتیاق شما را برای موفقیت بیشتر در زندگی شعله ور می سازد.
"با سلامتی جسم و ذهن و روح خود، سلامتی کامل خود را تأمین کن" این شعار ما در مرکز سلامتی است. بعنوان یک جستجوگر، من در این سه حوزه: جسم و ذهن و روح آموزش دیده ام. در ضمن در طب سنتی بخش سلامتی جسم نیز، با مجوز طبابت و تجویز نسخه و هم چنین جراحی، دارای گواهینامه (PA-C) هستم. بعلاوه 20 سال تجربه ی کار درمان های طبیعی، هومیوپاتی ،گیاه شناسی، بررسی روغن های حیاتی و مکمل ها را دارم و در درمانگری سلامت طبیعی، دارای گواهینامه (CNHP) هستم.
بعد از یادگیری روش کنترل ذهنی سیلوا، به شناخت بیشتر ذهن و روح انسان علاقمند گردیده و در ادامه یک هیپنوتراپیست مجاز شدم. همین طور در مهارت های برنامه ریزی عصب شناسی زبان و درمانگری انرژی، نیز مدرک سطح 3 استادی ریکی را اخذ کردم.
در آموزش مهارت های روحی روانی، با تأکید بسیار روی کارهای حمید بیک که درمعابد مصر قدیم آموزش دیده بود مطالعه کردم.  او درآن جا با تعالیم مسیحیت که مستقیماً از سرزمین اصلی و خالص و بدون تأثیرات جانبی یونان و روم، وارد مصر شده بود، آشنا می شود و بر اساس آن می تواند تسلط کامل بر جسم خود را یاد بگیرد. در جائی خواندم که  او قادر بوده تا موقتاً بمیرد و سپس مجدداً زنده شود و حتی برای اثبات توانائی خود بیش از 5000 بار زنده بگور گردیده و هر بار سالم و بدون آسیب سر از خاک برداشته است. 
من بسیار خوشحال و راضی هستم که با مطالعات و کسب مهارت در تسلط و تمرکز روی جسم و ذهن و هیجانات و روح خود، می توانم در زندگی روزمره و بخصوص بعنوان یک دستیار پزشک موفق و مسلط عمل کنم.
یکی از استادان من دکتر بروس بنت همیشه به من می گفت " بعضی پزشکان معالجه می کنند و بعضی دیگر آموزش می دهند و تو باید هر دو را یاد بگیری." و من هر دو را یاد گرفتم و امروز در این کتاب من یک معلم هستم.
در کتاب قبلی ام با عنوان "سلامتی خود را به دستان خودت بگیر" داستان مردی 103 ساله را مطرح کردم که به صورت اورژانسی نزد من آمده بود. این مرد کاملاً سالم و هیچ نیاز معالجه ای نداشت. او فقط ضمن کار در کارگاه خودش، انگشتش را بریده بود و می خواست بریدگی را بخیه کند.
وقتی داشتم زخم را ترمیم می کردم سر صحبت را با او باز کردم و پرسیدم راز عمر طولانی و سالم وی در چیست؟ و او بلافاصله  و بی تعارف پاسخ داد: " دور شدن از شما دکترهای لعنتی!!"
و ما هردو با صدای بلندخندیدیم. البته سعی کردم به او توضیح دهم که پزشک نیستم و دستیار پزشک هستم، اما همین قدر که توانسته بودم زخمش را بخیه کنم، برایش اهمیتی نداشت.   
امروز من با کسانی مواجه می شوم که از معالجات سنتی رضایت کامل ندارند. به همین دلیل کتاب قبلی و اینک این کتاب را می نویسم تا شما را بدون نیاز به وابستگی تمام وقت به دیگران کمک کنم به خودتان متکی بوده و تنها از خودتان کمک بگیرید. معمولاً ما به توصیه و مساعدت دیگران نیاز پیدا می کنیم، اما باید یاد بگیریم بیشتر مستقل و مسئولیت پذیر باشیم.
ایده ی دیگر نوشتن این کتاب را یکی دیگر از بیماران خانم در من ایجاد کرد که برای معاینات سالانه نزد من آمد. وقتی داشتم پرونده ی سابقه پزشکی وی را مطالعه می کردم گفت که وی از یک زندگی شگفت انگیز و اعجاب انگیزی برخوردار است.
پرسیدم : چگونه به چه معنا؟ او پاسخ داد : والا، کارم را دوست دارم، سالم هستم، روابطم با دیگران خوب است، همه وقت خوشحال و راضی هستم، احساس خوبی دارم و از همه مهم تر به اهدافی که داشته ام رسیده ام.
خوب، این حقیقتاً ادعائی ایده آل از یک زندگی موفق است.  بنابراین واقع نگری همواره موثر است. احتمالاً بعضی ها به دلایل خانوادگی و تعلیم و تربیت متعصبانه، با احتیاط به (هم آفرینی) در زندگی فکر می کنند. 
به گفته ی ارسطو فیلسوف بزرگ: "این طبیعت یک وجود است که چگونگی عمکرد و رفتار آن را تعیین می کند" به طور مثال طبیعت یک چرخ، ایجاب می کند تا به راحتی و آزادانه بچرخد در حالی که چنین عملکردی از یک قطعه سنگ  بر نمی آید. این مفهوم به معنای آن است که اگر یک انسان می تواند کاری انجام دهد (معمولی یا خارق العاده) هر انسان دیگری نیز ذاتاً توانائی انجام همان کار را دارد. در نتیجه هم آفرینی برای ساختن یک زندگی شگفت انگیز، در طبیعت همه ی ما انسان ها نهفته است. 
اگر آن خانم بیمار من توانسته است یک زندگی شگفت انگیز و سحرآمیزی بسازد، هرکسی و همه نیز می توانند چنین کاری انجام دهند. اگر حمید بیک توانسته بود چنان بر جسم خود مسلط بشود که سرعت تنفس و ضربان قلب خود را تحت کنترل خود بگیرد و ساعت ها و گاهی روزها پس از زنده به گوری سالم سر از خاک بردارد، برای ما خیلی آسان تر است تا تلاش کنیم سالم بمانیم، فشار خون و قند خون بالا و وزن خود را کنترل کنیم.
کلیدهمه ی این موفقیت ها، نحوه ی تفکر ما است. ارل نایتنگلمؤسس مجتمع نایتنگل، بزرگترین تولید کننده انواع نوارهای ویدئوئی و سی دی انگیزشی معتقد است که، اعجاب انگیزترین رمز و راز جهان هستی ما اینست که در واقع همانی هستیم که اغلب فکر می کنیم.
آسانسور موفقیت خارج از سرویس است. شما باید از پله ها بالا بروید....
 یکی ...
                                     ... یکی.
جو ژیراد Goe Girard
آدم های مختلفی به من گفته اند که برای موفقیت در واقع میانبری وجود ندارد. آن ها می گویند که انسان باید از اشتباهات و شکست های خود درس یاد بگیرد تا بتواند به تدریج درایت و بینش لازم برای رسیدن به اهداف و زندگی ایده آل را پیدا کند. هر چند این حرف درست است، اما اگر کسی در شروع زندگی به توصیه ها و رمز و راز چگونگی فائق آمدن بر مشکلات و رنج های زندگی آگاهی پیدا کرد و از نظر فکری مجهز شد، نمی تواند خیلی زودتر به موفقیت برسد؟
درفصل اول کتاب، روش یادگیری ساده و سریع درست فکر کردن برای ساختن یک زندگی شگفت انگیز را من به شما آموزش می دهم.

 
کتاب های هم ره
 
عنوان کتاب: کودک درون ما: موجودی که به زندگی ما جهت می دهد
کودک درون ما: موجودی که به زندگی ما جهت می دهد قیمت: 650000 ریال
وضعیت: موجود
 اضافه به سبد خرید
توضیحات بیشتر
عنوان کتاب: DISCOVERING RESILIENCY
DISCOVERING  RESILIENCY قیمت: 700000 ریال
وضعیت: موجود
 اضافه به سبد خرید
توضیحات بیشتر
عنوان کتاب: تمرین ذهن آگاهی برای نوجوانان
تمرین ذهن آگاهی برای نوجوانان قیمت: 1100000 ریال
وضعیت: ناموجود

توضیحات بیشتر
عنوان کتاب: درس های زندگی
درس های زندگی قیمت: 500000 ریال
وضعیت: موجود
 اضافه به سبد خرید
توضیحات بیشتر
 
نظرات و پیشنهادات
 

نام و نام خانوادگی
ایمیل
نظر شما